close עדכונים bell

ג'אקו JAECOO 7 פלאג-אין הייבריד PHEV במבחן דרכים

מבחני רכב

טל אבן ו 2025-02-03

ג'אקו JAECOO 7 פלאג-אין הייבריד PHEV ג'אקו JAECOO 7 פלאג-אין הייבריד PHEV. צילום תמונות: טל אבן

ג'אקו, המותג שהגיע אלינו מסין לפני כחצי שנה עם דגם 7 בגרסת בנזין, השיק כעת את גרסת הפלאג-אין ההיברידית של הדגם.

עם טווח משולב מוצהר העומד על 1,200 ק"מ, 90 מהם על טהרת החשמל, ותג מחיר של 203 אלף שקלים, לא מפתיע שהדגם, ובמיוחד בתצורת PHEV, הפך לנמכר ביותר בישראל בחודש הראשון לשנת 2025.

פגשנו אותו למבחן מקיף ונטול חרדת טווח.

ג'אקו 7 PHEV - רקע

ג'אקו, מותג מבית הענקית הסינית צ'רי, שהיא גם יצואנית הרכב הגדולה בסין, נוסד בשנת 2023, בתור זה שייצג את הקבוצה עם רכבי פנאי בעלי טאץ' יוקרתי - עבור שווקים בינלאומיים, אליהם כיוונה החברה.

המותג צועד יד ביד עם המותג Omoda, גם הוא צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים, ולרשות ה-7 יש לא מעט מהמשותף עם דגם טיגו 8 מבית חברה האם – צ'רי, דגם שהפך ללהיט מקומי בצמרת המכירות בסגמנט בזכות עצמו, ולא מעט בזכות היותו דגם בעל 7 המקומות הזול מבין רכבי הפנאי המקומיים.

לפני חודשים ספורים הושק דגם ה-7 של ג'אקו בגרסת בנזין, כשאותו אחד השתדל לבלוט מול מתחריו בעיקר באמצעות מראה חיצוני "בניחוח ריינג'-רובר", מידות נדיבות וגם דרך אבזור עשיר.

כעת גרסת הפלאג-אין נשלפת כשפן חדש מהכובע המסוגנן של דגם ה-7, ולה כלי עבודה נוספים וחדשים כדי להפוך לרב מכר - טווח נסיעה גדול במיוחד, ובמחיר תחרותי ביחס לשאר היצע הפלאג-אין שסביבה.

ג'אקו 7 PHEV – עיצוב חיצוני, מימדים

לג'אקו 7 מראה מרשים, כבד ומכובד, במיוחד בשחור הזה, שגורם לסובבים לסקור ולחקור במה מדובר. החזית דומיננטית מאד, עם גריל עצום הבנוי מפסים אנכיים ובמרכזו שם המותג בפונט גדול, כאקט של גאוות יחידה וגם- כדי שלא יטעו חלילה בזיהוי - אותם הולכי הרגל.

למעלה פנסי לד צרים, בהם קוביות במנח שתי וערב, מעין אלמנטים מפוקסלים, מתחת להם יחידות תאורת לד ראשיות.

מהצד המרכב השחור זוכה בגיבוי מושחר למסגרות החלונות, לקו הגג, לחיפויים שעל בתי הגלגלים ורק על הדלתות אותו מוטיב של פס של קוביות המונחות שם לסירוגין בקו מוכסף, כמו הפסים שעל החישוקים הגדולים (19") והכמעט אטומים סטייל רכב חשמלי, שעושים מאמצים עילאיים כדי להקנות למרכב אפיונים אווירודינמיים, ממש כמו ידיות הדלתות הנשלפות שכאן.

מאחור מוטיבים הדומים לחזית, כמו טקסטורות בפנסי הלד הצרים ושם המותג המתנוסס בכיתוב גדול, ספוילר גג גדול, והפנסים כאן מחוברים בפס לד אדום צר ואופנתי.

המראה הכללי הרמוני וכוחני, ונראה שמחד למעצבים של ג'אקו יש חיבה רבה לעיצובים שיצאו מבית ריינג' רובר, אולי בזכות שיתוף הפעולה שהיה כבר משנת 2012 בין צ'רי לקבוצת יגואר- לנד רובר (JLR), ומאידך, המרכב ריבועי קופסתי, מראה המאפיין יותר רכבי שטח קשוחים כמו דיפנדר או לנד קרוזר החדש, מאשר קוויו המעוגלים והמעוצבים של האיווק.

מעבר לכך, ובמיוחד בשחור שכאן, המראה קרבי למדי, ונדמה שמדובר ברכב המשפחתי של דארת' ויידר ממלחמת הכוכבים.

ג'אקו 7 נמצא במידותיו בלב קבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים, עם 4 וחצי מ' לאורך, 1.87 מ' לרוחב, הגובה עומד על 1.67 מ' ובסיס הגלגלים – 2.67 מ'.

ג'אקו 7 PHEV – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

בפנים, ברוח התקופה, המראה מכובד, נקי ומינימליסטי. תמצאו כאן ריפוד עור טבעוני, מסכים גדולים (14.8" ראשי ו-10.25" בלוח המחוונים), קונסולה מרכזית רחבה וצפה, עליה מספר כפתורי תפעול (בעיקר בחירה בין נסיעה חשמלית להיברידית, נעילת דלתות ובורר תוכנית נהיגה), משטח טעינה אלחוטית לצד משטח להנחה של מכשיר נוסף, תאי אחסון ומחזיקי כוסות.

ההגה קטום בחלקו התחתון, עליו כפתורים שאינם נוחים לתפעול, משמאל להגה פאנל עם כפתורי טאץ' לתפעול התאורה הראשית, קצת בסגנון רכבי VAG, ומימין לו ידית לתפעול הגיר, שלרוב דורשת 2 משיכות בין רוורס לדרייב וההיפך, באופן תמוה ודי מעצבן, בעיקר בעת תמרון עירוני מהיר או בחנייה ציבורית, שם צריך D או R מהירים, למשל בסיבוב U שדורש התחשבות והאטה של התנועה שמתקרבת, שם במצבים מסוימים תמצאו עצמכם ב-N- בדיוק ברגע בו רציתם לתת גז ולהתקדם.

הגוונים שנבחרו כאן כהים, אך החומרים איכותיים והמגע ברובם רך ונעים, הם כוללים שבירות עיצוביות של ניקל לרוחב הדש בורד, טקסטורות עדינות ומסביב פסים אלגנטיים שיוצרת תאורת האווירה. בסיכומו של דבר, מדובר בתא נוסעים שנעים מאד לשהות בו.

בשני המסכים חלק מהפונטים מעט קטנים מדי, למשל החיווי של הקילומטרים שנותרו בלוח המחוונים, וגם חלק מכפתורי התפריט במסך המרכזי, שהם לא תמיד נענים ללחיצה הראשונה, אחד הפיצ'רים החשובים ביותר במסך שמנהל עבורכם כמעט את כל תפעול הרכב.

החיבור לאנדרואיד אוטו היה יציב ברוב המוחלט של המקרים, רק שמעבר ממנו למסך הרכב כרוך לעיתים בתפעול מסובך, איטי ומורכב –

זה יכול להיות בהפסקת הזרמת השיר או בכפיית מסך גדול עם מפת ניווט גם כשאינך חפץ בכך. מעבר לכך, הצורך במעבר לתפריט הרכב לשם תפעול מערכות בסיסיות כמו מזגן יכול להיות מסורבל ולדרוש הפניית מבט משמעותית ומסוכנת מהכביש; יחד עם זאת, מסך קיצורי הדרך יעיל.

---

מאחור מרווח מצוין לרגליים, למרות בסיס גלגלים שאינו חריג לקבוצה, רצפה שטוחה, פתחי מיזוג ושקעי טעינה. על דופן המושב של הנוסע הקדמי תמצאו כפתורים שיאפשרו להזיזו גם מהמושב מאחור. גם המרווח לראש ולכתפיים טוב, ומתבגרים או מבוגרים יתרווחו שם בקלות, הגם שמשענת הגב ניתנת להטיה בכמה מצבים.

גם כאן, כמו מלפנים, תמצאו כפתורים לתפעול החלונות שעובדים באופן לא אינטואיטיבי, כמו דחיפה לשם פתיחת החלון ומשיכה לצורך סגירתו, ופעולה לא מספיק מדויקת. זה דורש ניסוי וטעיה לשם קבלת המידה הרצויה של פתיחת החלון; לא דבר גדול אבל מורגש בתפעול שוטף של הרכב.

הגג השקוף הגדול שמעל ראשי כל הנוסעים (בגרסה הבכירה שאיתנו), נותן תחושה אוורירית ונעימה.

---    

לתא המטען מבנה יעיל (500 ל' עד לתקרה), רצפתו מעט גבוהה, מתחתיה תאי אחסון, בין היתר, לערכת ניפוח הגלגלים ולכבל הטעינה.

יצוין כי המגש האחורי המתקפל ממוקם מעט נמוך מדי, וכשהוא במקומו הוא גוזל לא מעט מנפח האחסון, תוך שהוא תוחם אותו לכ-412 ליטרים בלבד.

ג'אקו 7 PHEV – אבזור, מחיר

הדגם מגיע בשתי רמות גימור – Premium , שעולה 190 אלף שקלים ו-  Luxury שמחירה 203 אלף שקלים.

דגם הכניסה מגיע עם קישוריות אלחוטית לניידים, כניסה והנעה (גם מרחוק) ללא מפתח, מצלמת 540 לרבות מבט אל תחתית הרכב, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חיישנים היקפיים, קיפול מראות צד חשמלי ועוד.

הדגם הבכיר שאיתנו מוסיף על כך, מלבד הגג הפנורמי והטעינה האלחוטית שכבר הוזכרו, גם דלת תא מטען חשמלית עם מחוות רגל, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, זיכרון למושב הנהג ועוד.

ג'אקו 7 PHEV - בטיחות

לשתי רמות הגימור קיט זהה של מערכות בטיחות. ציון הבטיחות הוא 7 מתוך 8, ויש כאן 8 כריות אוויר, מניעה אקטיבית מסטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית- גם בנסיעה לאחור וגם בפני רכב דו גלגלי או הולך רגל, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על השארת ילדים ברכב, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, אורות גבוהים אוטומטיים למניעת סנוור הרכב שממול ועוד.

ההתרעות על היסח דעת נהג או עייפות מגיעות כמעין נזיפות, בצפצופים ובהודעות כתובות, ומי שאינו מעוניין בכך, צריך לבטלן מדי נסיעה, יחד עם חריגה ממהירות תמרור, וזה כרוך במעבר בין 2 תפריטים ו-6 נקישות על המסך.

ג'אקו 7 PHEV – מנוע, הנעה, סוללה, טווחים

בגרסה ההיברידית של דגם הג'אקו 7 קיים מנוע בנזין 1.5 ל', הספקו 143 כ"ס והמומנט – 21.9 קג"מ. לצידו נמצא מנוע חשמלי שמפיק 210 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ.

יחד, ההספק המשולב עומד על 342 כ"ס ו-53.5 קג"מ מרשימים.

מדובר בהנעה קדמית וגם לתיבת ההילוכים הילוך יחיד, בדומה לרכב כל-חשמלי; התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות.

הסוללה בקיבולת 18.3 קווט"ש, וטעינה מהירה מתבצעת בקצב 40 קווט"ש, היא תטעין את הסוללה מ-30 ועד 80 אחוזים תוך כ-20 דקות.

הטווח החשמלי מדבר על 91 ק"מ, ולא ניתן להגיע למצב של סוללה מרוקנת לחלוטין. בשלב בו בסוללה יהיו 20-25 אחוזי טעינה, היא תיטען באמצעות רגנרציה ותסתייע במנוע הבנזין שפועל גם כגנרטור.

הטווח המשולב המוצהר, כשהרכב טעון ומתודלק לחלוטין, עומד על לא פחות מ-1,200 ק"מ (היצרן אף מדבר על כך שבתנאים אופטימליים ניתן להגיע לטווח כולל של כ-1,350 ק"מ).

בפועל, תנאי מבחן אמיתיים הציגו צריכת דלק שנעה בין 16 ועד ל-22 ק"מ לכל ליטר בנזין (וסיוע מהסוללה החשמלית), ויחד עם מיכל דלק של 60 ליטרים, הנתון המוצהר בהחלט ריאלי.

תנאי המבחן, שחלקם היו מאומצים, הראו בסופו טווח משולב של 1,080 ק"מ, נתון מכובד על מאד בכל אספקט, שנותן תחושה שהיא אולי הרחוקה ביותר מחרדת טווח, האופיינית לכלי רכב חשמליים.

לשם המחשה, גם אם תשהו באזור החרמון הסורי ותרגישו צורך לקפוץ לנוח באילת, תוכלו לעבור את הנסיעה, הלוך ושוב, מבלי שתצטרכו לעצור בתחנת תדלוק או בתחנת טעינה בדרך- ולו פעם אחת, ועוד יישאר לכם דלק/ חשמל להמשיך ולטייל ברמת הגולן. 

ג'אקו 7 PHEV – נוסעים

בתמרון עירוני הג'אקו מפגין בידוד אקוסטי איכותי מהרעשים סביב. באופן כללי, התחושה ברוב המקרים, בעיקר בעיר, היא של נהיגה ברכב חשמלי ולא ברכב היברידי.

יש כאן מספיק כוח לכל מצב בו תצטרכו אותו, והוא מגיע באופן מעודן יחסית ולא אגרסיבי. שיתוף הפעולה בין המנועים מתבצע באופן חלק יחסית, וכשהסוללה מתרוקנת (אף פעם לא לחלוטין כאמור), ניתן לשמוע את פעולת מנוע הבנזין שמשמש כגנרטור עבור הסוללה החשמלית, אך לא באופן שיפריע למי מהנוסעים.

פעולת הבלמים חריפה יחסית ולא פרוגרסיבית, וזה מפריע ברמת גלישה עירונית או בפקק, וגם בתמרוני חנייה שצריכים להתבצע במינון פעולה מדויק של הדוושות, וכשאתם חגורים בחגורת הבטיחות, אחרת בלם היד יידרך אוטומטית.

הישיבה במושב הנהג גבוהה יחסית, מולכם מכסה המנוע הגדול, והראות החוצה טובה. המצלמות מצוינות, אך הן נוטות "לדרוס" את המסך הראשי בכל איתות לפני פניה, עם שלל תמונות הדמיה מזוויות שונות, ולא תמיד זה נחוץ. לעיתים אתם רוצים לראות את המפה או סתם את מסך הרדיו או המזגן, וזה דורש פעולה של סגירת מסך המצלמות.

שיכוך פגעי הכביש כאן מקבל ציון "בסדר", הג'אקו מתמודד היטב עם פגעי כביש לא גדולים, אך אספלט לא איכותי כבר יפר את שלוותו. רמת הנוחות גבוהה, גם אם לא מצטיינת.

המעבר בין תוכניות הנהיגה יעיל, כך גם בין המצב ההיברידי לחשמלי, וכאן בעיר מומלץ לנוע על מצב חשמלי ככל שניתן, ועדיף במצב חסכוני.

מחוץ לעיר מגלים שהנוחות כאן היא בסדר אך לא מעבר לכך, המרכב נוטה לקפץ ולא תמיד שומר על ריסון במעבר מעל למכשולים. במהירויות גבוהות מגלים שרעשי הכביש נוכחים, בעוד שבידוד מרעשי הרוח מוצלח.

צמד המנועים מספק את הסחורה ומייצר דחף נעים בכל מהירות, אך למרות ההספק הגבוה, אל תצפו לדחיפה בגב המאפיינת כלי רכב חשמליים חזקים. יחד עם זאת, לא ניכר כי חסר כוח בשום מצב מתנאי המבחן, כל עוד תקפידו שהסוללה תהיה מעל למפלס ה-20 אחוזים של טעינה.

הרגנרציה כאן מסייעת לא רק בעיר אלא גם במדרון הררי, מאחר שאין הילוכים או יכולת להאט את המנועים בצורה אחרת. גם ברמת הרגנרציה הגבוהה ביותר- הרכב יגיע לגלישה לקראת רמזור ולא לעצירה מוחלטת.

עם כניסה אל הכביש המפותל מרגישים מייד שזה לא הפורטה של הג'אקו 7, ולמרות 342 כ"ס ומעבר למצב נהיגה "ספורט", התנהגות המרכב וזוויות הגלגול המוחשיות, הבולמים, ההגה הקליל והבלמים- כל אלה לא מפתים בשום צורה לנהיגה ספורטיבית.

ג'אקו 7 PHEV - מסכמים

הג'אקו 7 זכה בתואר "הרכב הנמכר ביותר בישראל" בינואר 2025, ולא בכדי.

עם מרכב גדול, נאה ומרשים הוא מפגין נוכחות דומיננטית, הוא מרווח מאד למשפחה, הוא מאובזר היטב וגם בטיחותי.

מעבר לכך, הוא מצויד בתא נוסעים איכותי ונעים מאד לשהייה, וכעת, עם ההנעה ההיברידית- הוא מציג את אחד מטווחי הנסיעה "על מיכל וטעינה בודדים" המרשימים ביותר בשוק, עם למעלה מאלף ק"מ ריאליים.

צמד המנועים לא יאכזב, וגם אם אינו ספורטיבי, לג'אקו יכולת לספק את הכוח הנדרש בכל מהירות ובכל תנאי הדרך- ובאופן משביע רצון.

בצדדים הפחות מרשימים נציין תפעול שחלקו מסורבל, אך לא יותר ממה שמאפיין את רוב התעשייה העכשווית שהחליטה שלרכז את כל התפעול במסך אחד גדול – זה רעיון טוב.

מעבר לכך, המתלים לא תמיד ירסנו היטב את המרכב, שהפך כבד יותר בגרסה ההיברידית, ונדרשים גם ליטוש בפעולת דוושת הבלם לצד עידון בפעולת ההתרעות של מערכות הבטיחות.

בשקלול הג'אקו 7 פלאג-אין כמכלול, יש כאן תמורה גבוהה עבור המחיר, כשלתועלות (ולטווח!) משקל רב בהרבה מעל למה שדורש ליטוש.

JAECOO 7 PHEV Luxury

מחיר (₪) 202,990
אורך (מ') 4.50
רוחב (מ') 1.865
גובה (מ') 1.67
בסיס גלגלים (מ') 2.672
משקל עצמי (ק"ג) 1,870
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים – עד לתקרה (ל') 500 / 1,265
מרווח גחון (ס"מ) 17.4
טווח חשמלי 100% (מוצהר / בפועל) 91 / 80
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)

18.8 / 18.1

מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) בנזין, 1.5 טורבו
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) 4, מנוע חשמלי
תיבת הילוכים, הנעה הילוך אחד, קדמית
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) 342
מומנט משולב (קג"מ) 53.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 8.5
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) 18.3
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) 6.6 / 180
קצב טעינה מירבית  DC0-80% (קווט"ש / משך בדקות) 40 / 20

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

6 / 150,000

8 / 150,000

רכבים למכירה

נתניה

ג'אקו JAECOO7 EXECUTIVE 2025

₪ 169,000
1,598 סמ"ק
100 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

ג'אקו JAECOO7 TITANIUM 2025

₪ 181,294
1,598 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
קדימה-צורן

ג'אקו JAECOO 7 PHEV PREMIUM 2025

₪ 192,999
1,499 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

ג'אקו JAECOO 7 PHEV PREMIUM 2025

₪ 194,900
1,499 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

ג'אקו JAECOO 7 PHEV LUXURY 2025

₪ 220,000
1,499 סמ"ק
0 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר